Inspirujące myśli do analizy, refleksji i działania.
Jestem absolutnie przekonany, że każdy zespół sprzedaży musi mieć charyzmatycznego lidera, który na wzór kapitana okrętu w obliczu niesprzyjającej aury przeprowadzi swoja jednostkę przez wzburzone fale, podejmując właściwe decyzje, w tym nacechowane większą dozą autorytaryzmu, przy spokojnym morzu odda natomiast stery zastępcom, ucząc ich swojego fachu.
Doświadczony lider sprzedaży powinien zdecydowana ręką przeprowadzić swój zespół przez czasy kryzysu, w czasach prosperity oddając władzę w ręce swoich podwładnych.
Robert Zych
"Szefie, angażuj zespół"
Pamiętaj! Efektywność wdrożenia decyzji w dużej mierze zależy od tego, w jakim stopniu jest ona rozumiana przez zespół. Istotne jest też to, w jakim stopniu Twoi podwładni identyfikują się z decyzją i jak bardzo angażują się w jej wdrożenie.
Robert Zych
"Szefie, angażuj zespół"
Przywództwo to proces motywowania
i aktywizowania innych do wspólnej pracy,
aby sprostać wielkim wyzwaniom.
Robert Zych
"Szefie, angażuj zespół"
Wciąż jeszcze można spotkać się z absurdalną opinią, że ocena pracownika sprowadza się do wypełnienia mniej lub bardziej rozbudowanych formularzy. Tymczasem najlepszy nawet kwestionariusz może pełnić co najwyżej funkcję poznawczą.Istotą oceny musi być rozmowa, a wypełnienie wszelkich formularzy traktować należy jako wstęp do autentycznego dialogu między przełożonym a podwładnym.
Małgorzata Sidor - Rządkowska
"Kompetencyjne systemy oceny pracowników"
Umiejętność otwartego dyskutowania z pracownikami o poziomie ich kompetencji to sztuka, którą, [...], każdy menedżer doskonali w trakcie całego swojego życia zawodowego.
Małgorzata Sidor - Rządkowska
"Kompetencyjne systemy oceny pracowników"
Kiedy wyjaśniamy własne zachowania, samousprawiedliwienie pozwala nam to czynić w sposób pochlebny dla siebie - przypisujemy sobie zasługi za swoje dobre uczynki, a przyczyn tych złych upatrujemy w czynnikach sytuacyjnych. Kiedy na przykład robimy coś, co rani drugą osobę, rzadko mówimy: ,,Zachowałem się w ten sposób, bo jestem człowiekiem okrutnym i bezdusznym”. Mówimy raczej: ,,Zostałem sprowokowany. Na moim miejscu każdy zachowałby się tak samo”; albo: ,,Nie miałem wyboru”; albo: ,,Tak, powiedziałem parę okropnych rzeczy, ale nie byłem sobą - to dlatego, że bylem pijany". Kiedy natomiast postępujemy szlachetnie, pomagamy komuś lub wykazujemy się odwaga, nie twierdzimy, że zachowaliśmy się w taki sposób, ponieważ ktoś nas sprowokował, byliśmy pijani albo nie mieliśmy wyboru, czy też dlatego, że ten facet, z którym rozmawialiśmy przez telefon, wzbudził w nas poczucie winy i w ten sposób nakłonił do wpłacenia pewnej kwoty na cel dobroczynny. Zrobiliśmy to, ponieważ jesteśmy szlachetni i serdeczni.
Carol Travtis, Elliot Aronson
"Błądzą wszyscy (tylko nie ja)"
Pomiędzy świadomym kłamstwem mającym zwieść innych a nieświadomym samousprawiedliwieniem, które omamia nas samych, znajduje się fascynująca szara strefa patrolowana przez nierzetelnego, stronniczego historyka-naszą pamięć. Wspomnienia często kształtują się pod wpływem egotyzmu atrybucyjnego -naszej skłonności do przypisywania sobie zasługi za własne sukcesy i do uchy-lania się od odpowiedzialności za swoje niepowodzenia-który zaciera kontury zdarzeń, łagodzi nasze winy i zniekształca zapis naszych doświadczeń.
Carol Travtis, Elliot Aronson
"Błądzą wszyscy (tylko nie ja)"
Myślę, że pracownicy jeszcze nie sa na to gotowi, to jedna z największych przeszkód podczas wprowadzania empowermentu w organizacjach. Problem polega na tym, że menedżerowie zwykle maja rację! Pracownicy często nie są w pełni gotowi na zadania, które powinny im zostać oddelegowane. Gdyby byli gotowi, zapewne już by to wszystko robili! Jednak rozwiązanie typu jeśli chcesz,aby coś byto zrobione, zrób to sam nie jest najlepszym sposobem na wyjście z takiej sytuacji.
Jurgen appelo
"Zarządzanie 3.0"
Delegowanie władzy powinieneś traktować jak inwestycję [Rothman, Derby 2005:97].Uzyskanie zwrotu z inwestycji wymaga czasu, a do tego momentu delegacja będzie Cię kosztować sporo czasu, energii, pieniędzy i, być może, frustracji. Zabieranie pracy z powrotem do siebie, zanim pracownicy będą mogli się nią zająć bez Twojego nadzoru, to jak zabranie pieniędzy z banku przed naliczeniem odsetek. Niepotrzebny wysiłek oddawania czegoś, po czym zabierania tego z powrotem pozostawi Cię tylko ze stratą netto. Innymi słowy, rozwiązanie brzmi tak: jeśli chcesz, aby coś było zrobione, ćwicz swoją cierpliwość.
Jurgen Appelo
"Zarządzanie 3.0"
Kompetencja jest przede wszystkim kwestią odpowiedzialności osobistej.
Jeśli ludzie nie są w stanie samodzielnie wypracować kompetentnych zachowań, będą potrzebować pomocy coacha. Jeżeli coach nie jest dostępny albo sam jest niekompetentny, rozwój kompetencji można zrealizować przez połączenie testów, właściwie użytych narzędzi oraz wpływu kolegów.
Kiedy jednak nic z tego nie zadziała, a przełożony jest nieosiągalny (lub także niekompetentny), winą za poniesione straty obarczony zostanie (słusznie) menedżer.
Jurgen appelo
"Zarządzanie 3.0"
To, czego potrzebujemy, to szczęśliwe ,małżeństwo’ formalnej struktury hierarchicznej z nieformalna strukturą sieciowa [Augustine 2005:48]. Kierownictwo musi uznać, że informacja nie przepływa przez hierarchię, lecz przez sieć. Nie da się jej zablokować ani skontrolować. Należy ja pielęgnować. Hierarchia jest potrzebna do autoryzacji, a sieć do komunikacji.
Jurgen Appelo
"Zarządzanie 3.0"
Ścieżka, którą powinni podążać menedżerowie jest jasno określona. Jeżeli zależy im na przetrwaniu organizacji, muszą zadbać o innowację. Jeżeli zależy im na innowacji, powinni zadbać o kreatywność. Jeżeli zależy im na kreatywności, powinni zadbać o motywacjęw wewnętrzną. To prawie jak prawo natury.
Jurgen appelo
"Zarządzanie 3.0"
Znaleźli oni [badacze społeczni] dowody na to, że kreatywność opiera się przede wszystkim na ludzkiej wiedzy i łączeniu niepowiązanych ze sobą idei, co umożliwia wyłanianie się nowych idei.
Jurgen Appelo
"Zarządzanie 3.0"
Zasady w przeciwieństwie do wartości są obiektywne i zewnętrzne. [...] Wartości są subiektywne i wewnętrzne. Można je porównać do map, które nie są prawdziwym terytorium, lecz jedynie subiektywną próbą jego przedstawienia. [...] Jeżeli jednak terytorium ustawicznie się zmienia, lub zmienia się sytuacja na rynku, każda mapa szybko staje się nieaktualna.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Każdy jest przekonany, że problem leży "na zewnątrz" i jeżeli "oni" (inni ludzie) zmienią się lub "znikną", to zniknie też problem.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Niezależność nie jest jednak najbardziej dojrzałą formą istnienia - jest tylko środkowym etapem na drodze do współzależności - najbardziej zaawansowanego i dojrzałego stanu. Stoimy przed wyzwaniem, aby nauczyć się dawać i przyjmować, żyć bezinteresownie, być wrażliwym i rozważnym
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Jednym z najgłębszych pragnień ludzkiej duszy jest potrzeba bycia docenianym, uznanym, dostrzeżonym. Tak rzadko się to zdarza.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Menedżer powinien pomagać, nie osądzać. Powinien być animatorem umowy typu wygrana - wygrana. Może służyć jako instruktor, gdy ludzie przystępują do nowych zadań lub otrzymują nowe obowiązki, albo jako doradca w dziedzinie planowania kariery i rozwoju zawodowego.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Przywództwo (leadership) to wskazywanie kierunku, upewnianie się, że drabina oparta jest na właściwą stronę. Zarządzanie (management) ma raczej do czynienia z szybkością. Jednak podwojenie czyjejś szybkości w złym kierunku jest definicją głupoty.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Zawsze lubiłem powiedzenie "To, co będzie, zależy ode mnie."
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
[...] ludzie tworzą strategię, struktury, systemy i style działania, które są jedynie narzędziem ich umysłów i serc.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
[...] każda z zaangażowanych osób myśli, że widzi świat takim, jaki on jest, a nie takim, jaka ona jest.
Stephen R. Covey
"zasady skutecznego przywództwa"
Znaleźli oni [badacze] dowody na to, że kreatywność opiera się przede wszystkim na ludzkiej wiedzy i łączniu niepowiązanych ze sobą idei, co umożliwia wyłaniania nowych perspektyw
jurgen appelo
"zarządzanie 3.0"
Możliwe jest całkowite zaprzestanie tworzenia obrazów w głowie i rozmów ze sobą. Nazywamy to śmiercią. Mieć świadomość to myśleć, i jest to jedna z rzeczy na świecie, których nie chcę wykorzenić.
richard bandler
"czas na zmianę"
Praca ludzi mających dobre samopoczucie daje dobre wyniki
kenneth H. Blanchard
"jednominutowy menedżer"
Ludzka motywacja jest sprawą indywidualną i równie nie definiowalną oraz nieprzewidowalną (a także dziwaczną)jak preferencje kulinarne, muzyczne i upodobanie do określonych kobiet albo mężczyzn.
jurgen appelo
"Zarządzanie 3.0"
Przewijanie do góry
Strona internetowa używa plików cookies, aby zapewnić Ci jak najlepsze doświadczenie podczas jej przeglądania. Korzystając z naszej strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Możesz w każdej chwili zmienić ustawienia dotyczące cookies w swojej przeglądarce internetowej. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.OkNiePolityka Prywatności