REKRUTACJA

PROCES

PROCES

EXPERIENCE

EXPERIENCE

KPI

KPI

Proces rekrutacji

Dobrze przygotowany i poprowadzony proces rekrutacji pozwala budować pozytywną opinię o firmie i przyciągnąć najlepszych kandydatów na rynku z niezbędnymi umiejętnościami i doświadczaniem.

Oparta na skutecznych narzędziach rekrutacja zwiększa możliwość znalezienie odpowiedniego kandydata i pozwala uniknąć kosztownych pomyłek. Przyczynia się do zwiększenie efektywności organizacji, ponieważ dobrze dobrany pracownik szybciej i sprawniej wdraża się w swoje obowiązki przynosząc oczekiwane efekty.

Dodatkowo profesjonalnie poprowadzone spotkania z kandydatami mogą zwiększać ich zaangażowania w pierwszych miesiącach pracy.

Proces Rekrutacji, Candidate Expirience, Wsparcie rekrutacji, Przyciąganie kandydatów do pracy
Czas rekrutacji

Liczba dni od daty rozpoczęcie rekrutacji do daty zamknięcia rekrutacji (przyjścia zatrudnionej osoby do pracy). Liczone dni robocze, analiza możliwa pod kątem typów stanowisko lub w kontekście roku (sezonowość).

Efektywność rekrutacji

Ilość rekrutacji zakończona sukcesem 🙂 – zatrudniona osoba rozpoczęła pracę  – w stosunku do wszystkich rozpoczętych rekrutacji. Warto ustalić kryteria rekrutacji, aby porównanie różnych procesów było miarodajne np. publikacja jednego ogłoszenia. Wyniki można analizować w kontekście stanowisk lub kategorii stanowisk oraz na przestrzeni roku (sezonowość).

Efektywność ogłoszeń

Liczymy ilość zatrudnionych osób z publikacji jednego ogłoszenia rekrutacyjnego na danym portalu. Warto porównywać wskaźniki między poszczególnymi portalami, co pozwala badać ich skuteczność.

W niektórych sytuacjach wskaźnik można też liczyć jako ilość otrzymanych CV na jedno ogłoszenie na danym portalu, co wskazuje na poziom responsywności (nie zawsze skuteczności).

Ilość przyjętych ofert

Liczymy przyjęte oferty pracy w stosunku do wszystkich złożonych. Analiza wskaźnika warto, jeżeli odbywa się w ramach widełek płacowych, wyniki można analizować na przestrzeni roku.

Realizowałam rekrutacje na różne poziomy stanowisk w retailu i administracyjno-biurowe oraz przygotowywałam niezbędne narzędzia rekrutacyjne.

Jednocześnie prowadziłam analizę realizowanych rekrutacji kontrolując wskaźniki KPI, co pozwalało usprawniać funkcjonujące procesy zgodnie z potrzebami biznesu.

Candidate Experience

Kandydat czy Klient?

Takie pytanie zadaje sobie niejedna firma układająca swój proces rekrutacji. Doświadczenie nabyte podczas rekrutacji wpływa na nabycie przekonań o firmie, które nie tylko świadczą o potencjalnym pracodawcy, a też mogą budować (na zasadzie konotacji) przekonania o jej produktach i serwisie. Dzięki zadbaniu o ten aspekt rekrutacji możliwe staje się zbudowanie odpowiedniego wizerunku, wzmocnienie zdolności do przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów oraz budowania silnej marki pracodawcy.

Co wpływa na CE?

Przygotowałam i wprowadziłam cały proces rekrutacji w firmie retail, w którym każdy z elementów  wpływał na pozytywne doświadczenia kandydatów.

Istotne było zwrócenie uwagi na poniższe aspekty:

  • treść i wygląd ogłoszenia rekrutacyjnego,
  • strona kariery firmy,
  • czas trwania procesu i jego realizacja zgodnie z ustalonym terminem,
  • forma i ilość przekazywanych informacji o stanowisku, firmie i samym procesie rekrutacji,
  • narzędzia wykorzystywane w rekrutacji (zadania indywidualne i grupowe, testy językowe, testy psychologiczne)
  • sposób prowadzenia spotkań rekrutacyjnych,
  • informacja zwrotna z danego etapu rekrutacji, szczególnie osobista,
  • kompetentni rekruterzy,
  • zainteresowanie potrzebami kandydata.

Jak mierzyć CE?

  • ankietami z pytaniami otwartymi i zamkniętymi (w tym NPS),
  • wywiadami z zatrudnionymi pracownikami (przed chwilą byli kandydatami),
  • śledzeniom ruchu na stronie kariery i social media.
Proces Rekrutacji, Candidate Expirience, Wsparcie rekrutacji, Przyciąganie kandydatów do pracy
Proces Rekrutacji, Candidate Expirience, Wsparcie rekrutacji
Proces Rekrutacji, Candidate Expirience, Wsparcie rekrutacji

Wsparcie rekrutacji

Wsparcie procesów rekrutacyjnych obejmuje następujące usługi:

  • Przygotowanie profilu idealnego kandydata , w tym określenie kluczowych umiejętności i kompetencji poszukiwanego pracownika.
  • Przygotowanie ogłoszenia o pracę, które skutecznie dotrze do odpowiednich osób.
  • Przeprowadzenie preselekcji poprzez ocenę zgodności kandydatów z wymaganiami stanowiska.
  • Organizacja i przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych  z użyciem sprawdzonych narzędzi rekrutacyjnych w celu wyłonienia najlepszych kandydatów.
  • Ocena kandydatów przedstawiona w raporcie, który podkreśla ich mocne i słabe strony.
  • Przygotowanie rekomendacji dotyczących wyboru najbardziej odpowiedniego kandydata na określone stanowisko.
  • Złożenie oferty, czyli przedstawienie kandydatowi warunków zatrudnienia.

Prowadzonych rekutacji

0

Badanych KPI

0

Przygotowanych narzędzi

Potrzebujesz wsparcia w rekrutacji

Przewijanie do góry