REKRUTACJA
Proces rekrutacji
Dobrze przygotowany i poprowadzony proces rekrutacji pozwala budować pozytywną opinię o firmie i przyciągnąć najlepszych kandydatów na rynku z niezbędnymi umiejętnościami i doświadczaniem.
Oparta na skutecznych narzędziach rekrutacja zwiększa możliwość znalezienie odpowiedniego kandydata i pozwala uniknąć kosztownych pomyłek. Przyczynia się do zwiększenie efektywności organizacji, ponieważ dobrze dobrany pracownik szybciej i sprawniej wdraża się w swoje obowiązki przynosząc oczekiwane efekty.
Dodatkowo profesjonalnie poprowadzone spotkania z kandydatami mogą zwiększać ich zaangażowania w pierwszych miesiącach pracy.

Liczba dni od daty rozpoczęcie rekrutacji do daty zamknięcia rekrutacji (przyjścia zatrudnionej osoby do pracy). Liczone dni robocze, analiza możliwa pod kątem typów stanowisko lub w kontekście roku (sezonowość).
Ilość rekrutacji zakończona sukcesem 🙂 – zatrudniona osoba rozpoczęła pracę – w stosunku do wszystkich rozpoczętych rekrutacji. Warto ustalić kryteria rekrutacji, aby porównanie różnych procesów było miarodajne np. publikacja jednego ogłoszenia. Wyniki można analizować w kontekście stanowisk lub kategorii stanowisk oraz na przestrzeni roku (sezonowość).
Liczymy ilość zatrudnionych osób z publikacji jednego ogłoszenia rekrutacyjnego na danym portalu. Warto porównywać wskaźniki między poszczególnymi portalami, co pozwala badać ich skuteczność.
W niektórych sytuacjach wskaźnik można też liczyć jako ilość otrzymanych CV na jedno ogłoszenie na danym portalu, co wskazuje na poziom responsywności (nie zawsze skuteczności).
Liczymy przyjęte oferty pracy w stosunku do wszystkich złożonych. Analiza wskaźnika warto, jeżeli odbywa się w ramach widełek płacowych, wyniki można analizować na przestrzeni roku.
Realizowałam rekrutacje na różne poziomy stanowisk w retailu i administracyjno-biurowe oraz przygotowywałam niezbędne narzędzia rekrutacyjne.
Jednocześnie prowadziłam analizę realizowanych rekrutacji kontrolując wskaźniki KPI, co pozwalało usprawniać funkcjonujące procesy zgodnie z potrzebami biznesu.
Candidate Experience
Kandydat czy Klient?
Takie pytanie zadaje sobie niejedna firma układająca swój proces rekrutacji. Doświadczenie nabyte podczas rekrutacji wpływa na nabycie przekonań o firmie, które nie tylko świadczą o potencjalnym pracodawcy, a też mogą budować (na zasadzie konotacji) przekonania o jej produktach i serwisie. Dzięki zadbaniu o ten aspekt rekrutacji możliwe staje się zbudowanie odpowiedniego wizerunku, wzmocnienie zdolności do przyciągania i zatrzymywania najlepszych talentów oraz budowania silnej marki pracodawcy.
Co wpływa na CE?
Przygotowałam i wprowadziłam cały proces rekrutacji w firmie retail, w którym każdy z elementów wpływał na pozytywne doświadczenia kandydatów.
Istotne było zwrócenie uwagi na poniższe aspekty:
- treść i wygląd ogłoszenia rekrutacyjnego,
- strona kariery firmy,
- czas trwania procesu i jego realizacja zgodnie z ustalonym terminem,
- forma i ilość przekazywanych informacji o stanowisku, firmie i samym procesie rekrutacji,
- narzędzia wykorzystywane w rekrutacji (zadania indywidualne i grupowe, testy językowe, testy psychologiczne)
- sposób prowadzenia spotkań rekrutacyjnych,
- informacja zwrotna z danego etapu rekrutacji, szczególnie osobista,
- kompetentni rekruterzy,
- zainteresowanie potrzebami kandydata.
Jak mierzyć CE?
- ankietami z pytaniami otwartymi i zamkniętymi (w tym NPS),
- wywiadami z zatrudnionymi pracownikami (przed chwilą byli kandydatami),
- śledzeniom ruchu na stronie kariery i social media.



Wsparcie rekrutacji
Wsparcie procesów rekrutacyjnych obejmuje następujące usługi:
- Przygotowanie profilu idealnego kandydata , w tym określenie kluczowych umiejętności i kompetencji poszukiwanego pracownika.
- Przygotowanie ogłoszenia o pracę, które skutecznie dotrze do odpowiednich osób.
- Przeprowadzenie preselekcji poprzez ocenę zgodności kandydatów z wymaganiami stanowiska.
- Organizacja i przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych z użyciem sprawdzonych narzędzi rekrutacyjnych w celu wyłonienia najlepszych kandydatów.
- Ocena kandydatów przedstawiona w raporcie, który podkreśla ich mocne i słabe strony.
- Przygotowanie rekomendacji dotyczących wyboru najbardziej odpowiedniego kandydata na określone stanowisko.
- Złożenie oferty, czyli przedstawienie kandydatowi warunków zatrudnienia.